۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۲۴

مشحون با مهر مطرح کرد:

انتخابات بسکتبال را به موقع برگزار کنند/ پول‌مان را "حرام" نمی‌کنیم

انتخابات بسکتبال را به موقع برگزار کنند/ پول‌مان را "حرام" نمی‌کنیم

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اردوهای داخلی و خارجی که برای آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور درمسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی پیش‌بینی شده، گفت: هر سفر برون مرزی بین 300 تا 400 میلیون تومان برای‌مان خرج دارد. بنابراین زمانی این هزینه را می‌کنیم که ارزش داشته باشد چون نمی‌خواهیم در راستای آماده‌سازی تیم ملی پول‌مان را حرام کنیم.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت برنامه آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی توضیح داد و اظهار داشت: از میان اردوهای داخلی و برون مرزی برنامه ریزی شده تقریبا همه آنها نهایی است به جز ترکیه؛ در مورد حضور در این کشور که قرار بود به عنوان اولین اردوی برون مرزی انجام شود رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد و مشخص نیست که بالاخره به سرانجام می‌رسد یا نه.

وی تصریح کرد: از بچیروویچ، سرمربی تیم ملی خواسته‌ایم تا در این زمینه رایزنی‌هایی با کشور ترکیه انجام دهد چون خواستار برگزاری چند دیدار تدارکاتی مناسب و باکیفیت در زمان حضور در این کشور هستیم و در واقع این شرط‌مان برای سفر به ترکیه است. به هر حال هزینه این گونه سفرها برعهده خودمان است بنابراین زمانی این هزینه را خواهیم کرد که ارزش داشته باشد. ما نمی‌خواهیم در راستای آماده‌سازی تیم ملی پول‌مان را حرام کنیم.

رئیس فدراسیون  بسکتبال با تاکید بر اینکه منتظر پاسخ نهایی بچیروویچ از بررسی‌ها و رایزنی‌های انجام شده هستیم، خاطر نشان کرد: به هر حال وضعیت ما با سایر تیم‌ها متفاوت است. پولی که باید در اختیار ما قرار بگیرد آنطور که باید و شاید و به موقع به دست ما نمی‌رسد، چاره‌ای نداریم جز اینکه با وسواس تمام برنامه‌های‎مان را نهایی کنیم.

مشحون در مورد اینکه "در مجموع برای آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی چقدر هزینه لازم است"؟، تصریح کرد: نمی‌توان اینگونه برآورد کرد و رقم دقیقی را برای مجموعه برنامه‌های آماده‌سازی اعلام کرد، چون شرایط کشورها با یکدیگر متفاوت است و همچنین قیمت بلیت سفر به آنها؛ هنوز بلیت برخی از سفرها تهیه نشده و به همین دلیل نمی‌توان هزینه دقیقی را گفت، اما می‌توانم بگویم به طور میانگین هر یک از سفرهای برون مرزی تیم ملی  بسکتبال با لحاظ شدن همه هزینه‌ها بین 300 تا 400 میلیون تومان هزینه برای فدراسیون دارد.

وی تاکید کرد: همه می‌دانند اوضاع ورزش کشور به لحاظ مالی چگونه است و همه فدراسیون‌ها با چه کمبودهایی در این زمینه مواجه هستند، اما ما در فدراسیون بسکتبال تمام تلاش‌مان این است که با تهیه بودجه لازم بهترین شرایط را برای آماده کردن ملی‌پوشان مهیا کنیم در مقابل اما از آنها می‌خواهیم تمام آنچه در توان دارند را به کار ببندند تا بتوانند بهترین نتیجه ممکن را در رویدادهای پیش رو بدست بیاورند.

مشحون یادآور شد: توصیه‌ام به بازیکنان تیم ملی این است که خوب تمرین کنند و هماهنگ با یکدیگر پیش بروند. آنها باید بهترین بهره برداری ممکن را از تمرینات‌شان داشته باشند تا بتوانند به بهترین نتیجه هم دست یابند.

رئیس فدراسیون  بسکتبال با تاکید بر اینکه بازیکنان تیم ملی طی مدت زمان حضور در تمرینات مراقب سلامتی خود باشند تا مبادا در آستانه مسابقات مهم جهانی و بازی‌های آسیایی با مصدومیت مواجه شوند، در مورد انتظاری که از حضور در این دو رویداد دارد، چنین گفت: بی شک مهمترین مساله انجام بازی خوب است و در عین حال تلاش برای صعود؛ این آرزوی هر فدراسیونی است که تیم اعزامی‌اش بتواند در سطح جهانی بهترین عملکرد همراه با صعود را داشته باشد، اگرچه کار دشواری است، اما به هر حال زندگی بر مبنای امید و حرکت جریان دارد و ما هم امیدواریم و حرکت‌مان را آغاز کرده‌ایم.

مشحون ادامه داد: در مورد بازی‌های آسیایی هم باید بگویم اول بازی خوب و بعد بهترین نتیجه‌گیری مدنظرمان است اما در کل پیش‌بینی در ورزش‌های گروهی کار ساده‌ای نیست چون دوازده بازیکن باید در هماهنگی کامل با هم باشند تا بتوانند به نتیجه برسند.

انتخابات فدراسیون بسکتبال آخرین محور گفتگو با محمود مشحون بود که وی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: بهترین زمان برای برگزاری انتخابات همان زمان مقرر است.21 تیر ماه دوره چهار ساله ریاست من تمام می‌شود و از نظر من بهترین زمان برای برگزاری مجمع انتخاباتی همان روز است. اگرچه وزارت ورزش و جوانان در نهایت تصمیم می‌گیرد که چه زمانی این مجمع را برگزار کند. در مورد حضور دوباره در مجمع هم هنوز وضعیتم مشخص نیست.

کد خبر 2313099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha